ABONNEMENTEN KANTOOR ETHIEK
Jaarabonnement Basis
- quick scan: een check welke stukken de klant heeft (zoals RI&E/Plan van aanpak, gedragscode, meldregeling, het MTO). Is de taak en de positie van de vertrouwenspersoon (vertrouwelijkheid etc.) binnen de organisatie goed omschreven?
- toegang en inzet van een externe vertrouwenspersoon, waar alle medewerkers terecht kunnen voor een melding, opvang en begeleiding tegen een gereduceerd uurtarief;
- opstellen (geanonimiseerd) jaarverslag;
- adviesgesprek directie, ondernemingsraad en HR;
- toolkit (digitale introductie van de vertrouwenspersonen en een sociale kaart);
- Aanleveren content (m.b.t. Sociale Veiligheid op de werkvloer) t.b.v. nieuwsbrief, intranet en / of Social Media.
Jaarabonnement Uitgebreid
- quick scan van de organisatie vanuit het oogpunt van PSA-beleid;
- begeleiding van een medewerkers-tevredenheidsonderzoek (MTO);
- samen (met HR) formuleren van duidelijk beleid (statement/gedragscode) op het gebied van ongewenste omgangsvormen;
- toegang en inzet van een externe vertrouwenspersoon, waar alle medewerkers terecht kunnen voor een melding, opvang en begeleiding tegen een gereduceerd uurtarief;
- een (jaarlijkse) awareness-sessie/introductie van de vertrouwenspersonen voor de medewerkers;
- opstellen (geanonimiseerd) jaarverslag;
- adviesgesprek directie, ondernemingsraad en HR;
- (jaarlijkse) aanpassingen/update stukken aan wijzigingen in wet- en regelgeving en/of het beleid van de organisatie op het gebied van ongewenste omgangsvormen + eventueel opstellen klachtenprocedure;
- toolkit (digitale introductie van de vertrouwenspersonen en een sociale kaart);
- Aanleveren content (m.b.t. Sociale Veiligheid op de werkvloer) t.b.v. nieuwsbrief, intranet en / of Social Media;
- verstrekken van benodigde formats zoals een klachten- en/of klokkenluidersregeling
Jaarabonnement Uitgebreid
- quick scan van de organisatie vanuit het oogpunt van PSA-beleid;
- begeleiding van een medewerkers-tevredenheidsonderzoek (MTO);
- samen (met HR) formuleren van duidelijk beleid (statement/gedragscode) op het gebied van ongewenste omgangsvormen;
- toegang en inzet van een externe vertrouwenspersoon, waar alle medewerkers terecht kunnen voor een melding, opvang en begeleiding tegen een gereduceerd uurtarief;
- een (jaarlijkse) awareness-sessie/introductie van de vertrouwenspersonen voor de medewerkers;
- opstellen (geanonimiseerd) jaarverslag;
- adviesgesprek directie, ondernemingsraad en HR;
- (jaarlijkse) aanpassingen/update stukken aan wijzigingen in wet- en regelgeving en/of het beleid van de organisatie op het gebied van ongewenste omgangsvormen + eventueel opstellen klachtenprocedure;
- toolkit (digitale introductie van de vertrouwenspersonen en een sociale kaart);
- Aanleveren content (m.b.t. Sociale Veiligheid op de werkvloer) t.b.v. nieuwsbrief, intranet en / of Social Media;
- verstrekken van benodigde formats zoals een klachten- en/of klokkenluidersregeling